Adidas a Nike platí fotbalistům rekordní sumy, ale odmítají zajistit důstojné příjmy ženám, které pro ně šijí dresy

12. 6. 2018 Zatímco milióny lidí fandí v průběhu mistrovství světa ve fotbale svým národním týmům, největší sponzoři mistrovství (společnosti adidas a Nike) nejsou schopni zajistit tisícům čínských, indonéských, vietnamských a kambodžských žen, které pro ně vyrábí sportovní vybavení, důstojné mzdy.

Tisíce lidí vzkázalo obuvnickým firmám: chceme vědět, kde se vyrábí naše boty

5. 12. 2017 Celkem 13 606 lidí podepsalo v několika evropských zemích petici požadující, aby obuvnické firmy uváděly, kde a za jakých podmínek šijí naše boty. Do petice se zapojili také čeští spotřebitelé a spotřebitelky.

Výzkum potvrdil, že oděvy a obuv vznikají v Evropě mnohdy za otřesných podmínek

16. 11. 2017 Text „Made in Europe“ na etiketě je často vnímán jako záruka dobrých pracovních podmínek.

Výzkum: Při výrobě kůže a obuvi v Turecku dochází k porušování pracovních práv

25. 7. 2017 Z rozhovorů s dělníky a dělnicemi v tureckých koželužnách a továrnách na výrobu obuvi vyplynulo, že pracují ve zdraví ohrožujících podmínkách za velmi nízkou mzdu. Pracují 12 hodin denně šest dní v týdnu, což je více než dovoluje tamní právo.

I luxusní italské značky produkují své zboží za špatných podmínek

30. 5. 2017 Známé luxusní značky jako Tod´s, Geox či Prada nerespektují základní pracovní a lidská práva dělníků a dělnic, kteří pro ně vyrábí obuv.

Boty Made in Europe vznikají za stejných podmínek jako v Číně

13. 3. 2017 Označení Made in Europe spotřebitelé často považují za záruku kvality a dobrých pracovních podmínek.